Translate

söndag 10 juli 2011

Högsommarens ringmärkningar

Kikaren har legat högt på en hylla den senaste veckan då jag varit barnvakt åt 1 årige Lalo. Men i kväll togs den ner för att putsas inför turen till Fullsta, Avesta i morgon. Jag ska packa bilen full med Johannes & Emil med föräldrar. Där väntar rostanden och mitt 342:a sverigeX -hoppas jag.

Jag tog fram almanackan ikväll och har en del preliminära ändringar i ringmärkar schemat. Följande gäller:
ons 13.7 kväll - kvarstår, solen verkar skina
mån 25.7 kväll - flyttad eftersom Sätergläntans täljarkurs kommer. Endast ringmärkare denna gång.
mån 8.8 kväll - flyttad eftersom jag är på Urkult, Sollefteå under helgen
fre 19.8 morgon - flyttad eftersom det här datumet ger bäst spridning. Ev lö 20.8?
27.8 morgon - kvarstår. Avslutning av CES projektet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar